بتاريخ: 1 يناير 201115 سنة comment_206453 السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهأنا عملت فورم في EXTRA INFORMATIONوشغال تمام التماملكنني أريد عمل تحكم على بعض الخقولفمثلا لو أدخل في حقل المبلغ المطلوب مبلغ أكثر من الراتب الأساسي مثلاتظهر له مسج توضح له أنه أدخل مبلغ أكثر من المسموح؟الرجاء المساعدة ياشباب تقديم بلاغ
بتاريخ: 4 يناير 201115 سنة comment_206628 الاخ الفاضل يقصد انك تعمل Personalization على مستوى الفورمه اللى انت شغال عليها او على مستوى ال Function و المهم انك تخلى نوع الرساله Error و بعدها تعمل Raise form_trigger_failureعشان المستخدم لا يمكنه الحفظ .... تقديم بلاغ
بتاريخ: 5 يناير 201115 سنة كاتب الموضوع comment_206735 ِشكرا للأخوة الكرام على الردودوبالأخص المهندس سامحبس ممكن تعطني تفصيل أكثر أو على الأقل مثالوشكرا لكم جميعا تقديم بلاغ
بتاريخ: 13 يناير 201115 سنة comment_207249 السلام عليكمشوف ياباشا فى كذا طريقة وأفضلهم وأصعبهم إنك تعمل user hook على الداتا بيز أو تدخل على شاشة ال personalization من هنا help-------->diagnostics----------->custom code--------------->>pesonalizationهتلاقى شاشة فيها تقدر تكتب تريجرز بس لاحظ انك لما تفتحها تكون واقف على الايتم اللى انت عايز تعمل عليه فاليديشن أما بالنسبة لل user hook فهو موضوع طويل شوية لكن مفيد جدا وتقدر تشوفه من على الرابط ده http://shrigupta.blogspot.com/2010/06/understanding-and-using-api-user-hooks.html تقديم بلاغ
بتاريخ: 15 يناير 201115 سنة كاتب الموضوع comment_207363 شكرا للجميع على الردود و أخ محمد سعيد ممكن شرح أكثر عن USER HOOKلأنه بصراحة مش واضح بالنسبة ليوشكرا لكم تقديم بلاغ
بتاريخ: 17 يناير 201115 سنة comment_207574 http://shrigupta.blogspot.com/2010/06/understanding-and-using-api-user-hooks.html تقديم بلاغ
انضم إلى المناقشة
يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.