بتاريخ: 8 ديسمبر 201510 سنة comment_268613 قمت بنسخ صفحة template تم عملها في مشروع أخر وكمان صفحة مبنية على template ده في مجلد public_html الخاص بالمشروع الجديد الصور تظهر كأن كل شى تمام بس في علامة حمراء على الصفحة بيقول مش لاقي template ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تقديم بلاغ
بتاريخ: 8 ديسمبر 201510 سنة كاتب الموضوع comment_268620 عملت refresh وقفلت وفتحت jdeveloper وأزاي اخلي template اللي حتيطه يظهر في template page list أما اجي ابني صفحة جديدة تقديم بلاغ
بتاريخ: 9 ديسمبر 201510 سنة comment_268640 إذن قم بإنشاء template في المشروع الجديد ثم انسخ المحتويات من المشروع الأخر إلى الجديد تقديم بلاغ
بتاريخ: 9 ديسمبر 201510 سنة كاتب الموضوع comment_268643 مفيش اي كود يخلي الصفحات تحس بملف template و برنامج ال jdevloper يحس بملف template ويبني من خلاله صفحات تقديم بلاغ
بتاريخ: 9 ديسمبر 201510 سنة كاتب الموضوع comment_268655 عملت temp page بنفس أسم الtemp مع نفس اسم facet وحذفته من الwindows وحتيط القديم مكانة وكده ظبط بس وجدت تعريف template page في المشروع بيكون في ملف اسمه pagetemplate_metadata.xml والتعريف كالأتي <pagetemplate-jsp-ui-def>/temp.jspx</pagetemplate-jsp-ui-def> شكرا جزيلاً تقديم بلاغ
بتاريخ: 9 ديسمبر 201510 سنة comment_268662 قمت بنسخ صفحة template تم عملها في مشروع أخر وكمان صفحة مبنية على template ده في مجلد public_html الخاص بالمشروع الجديد الصور تظهر كأن كل شى تمام بس في علامة حمراء على الصفحة بيقول مش لاقي template ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وهل الصفحة تأخذ أو تتعرف على template عن طريق إعطاء الـ path حتى نحرص على أن يكون النسخ واللصق بنفس الـمجلد public_html والنسخ واللصق يكون على مستوىfolder أم تأخذ وتتعرف على الـ template من داخل التطبيق أعتقد بعد الإجابة على هذا السؤال سوف تعرف لماذا تظهر علامة حمراء أسلوب النسخ واللصق المتبع خاطئ تقديم بلاغ
بتاريخ: 9 ديسمبر 201510 سنة كاتب الموضوع comment_268670 اخت ميسم طريقة النسخ اللصق ظبطت مع تظبيط ملف التعريف في طريقة تانية غير النسخ واللصق تقديم بلاغ
انضم إلى المناقشة
يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.