بتاريخ: 6 ديسمبر 200817 سنة comment_144430 اولا انا بجد محرج ومش عارف اقول ايه للاخوة الافاضل بجد جزاهم الله كل الخير وجعل ذلك كله فى ميزان حسناتهم ففيكم كل تواضع العلماء انا طالب بالفرقة الرابعة بكلية التجارة ونفسى بجد بجد ادرس الاوراكل لانى سمعت عنه كلام هايل وقولت اصمم واخد البرنامج دة بس المشكلة هل ادرس كل حاجة عن الاوراكل واللا ادرس الاوراكل المالى بس لانى فى تجارة ؟وهل الاوراكل بيزنيس سوت هو الاوراكل المالى ؟وياريت لو حد معاه اى حاجة عن الاوراكل المالى يدلنىبصراحة انا محتار جدا يا جماعة انا دلوقتى نزلت فيديوهات شرح بالعربى للاوراكل 10g ونزلت كمان دروس الديفيلوبرهل ابدأ فيهم كل اللى عاوزه يا جماعة انى ابدأ مجال فى الاوراكل مطلوب فى سوق العمل وادرسه حتى لو مكانش مالى المهم انى اثبت نفسى واجتهد وانا اسف جدا على الاطالة وعلى كلامى الغير مرتب وجزاكم الله خيرا تقديم بلاغ
بتاريخ: 7 ديسمبر 200817 سنة comment_144440 بصي يااخي ياشاطر دائما ان شاء اللهمافيش شك ان كل واحد بيحاول يطور من نفسه ومن تعليمه وبما انك خريج كلية تجارة بانصحك بان لا تشتت نفسك ولا تتجه لجميع اوركل كله بالكامل فانت لن تستطيع ان تدرس اوركل كله ولكن تتخصص في شي واحد فقط هو اوركل المالي فقط لانه المناسب لك وتوجد مراكز متخصصة في دراسته مثل ايماك واوركل اجييبت وتوكل علي الله وربنا يوفقك تقديم بلاغ
بتاريخ: 7 ديسمبر 200817 سنة كاتب الموضوع comment_144444 متشكر جدا يا استاذ عمرو على رايك وربنا يوفقك انت وكل الناس المحترمة الجميلة اللى هنا تقديم بلاغ
بتاريخ: 7 ديسمبر 200817 سنة comment_144464 ينفع يجماعة اذاكر الفاينلشن من غير كورسوهل المتريل بتاعة اوركل هى نفس حجم المتريل ال بتتاخد فى الكورسات تقديم بلاغ
انضم إلى المناقشة
يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.